O jednoj lepotici

Ne mogu da odolim a da ne napisem ovaj post i posvetim ga jednoj savrsenoj dami. Singer 401G, masina koju sam dobila na poklon od jedne vrlo slicne lepojke i koja me je ucinila jakoo sretnom verovatno do kraja zivota.

U poslednje vreme sam se bavila mislju da kupim novu masinu (imam zasad 4kom!) i onda je Singer 401 usetala u moj dom i nonsalatno zaigrala na mom stolu. I ja sam se potpuno, bespovratno zaljubila u nju. Sve predispozicije za ljubav na prvi pogled su bile tu: obozavam stare stvari, obozavam masine za sivenje, a jos ako su lepe, stvar je skoro resena.


Ali, potpuno me oborila s nogu, kad se zahuktala pa zastala i pokazala mi sta ume. Step koje rade ove masine je jednostavno BESPREKORAN.

Singer 401 serija se proizvodila kasnih 50-tih godina. Na prvim koricama uputstva za ove masine stoji sledeca recenica:

Najbolja masina ikad napravljena!

Sto se mene tice, apsolutno se slazem. Mislim da danas na trzistu ne postoji nista sto moze da se uporedi s kvalitetom koju ova masina nudi, i posle vise od 50 i kusur godina postojanja i rabljenja. Uostalom, u to vreme se cenio kvalitet, potrosacko drustvo je bila nepoznanica na svim jezicima sveta.
Nijedan jedini deo na Singer 401 nije plastican, ako izuzmemo drzace za konce. A prosto je neverovatno, sta sve ona moze. Duboko verujem da je proizvela pravu revoluciju u Americi pa posle i na ostalim kontinentima, u momentu kad se pojavila na sceni. A o ceni da  i ne govorimo. U izvorima koje sam nasla kojekuda na internetu, naisla sam na podatak da je jedna takva masina kostala kao danas neka skuplja verzija novog automobila!!!


Ali Singer je prodavao masine na rate. Naisla sam takodje na jednu istinitu pricicu o zeni, koja je kupila Singer 66 davne 1926.god i kad je poceo II Svetski rat jos uvek je otplacivala ratu. Jednom prilikom, dok su Nemci bombardovali gradic u Engleskoj u kojem je zivela, vracajuci se kuci s pijace, bomba je pala direktno na njenu kucu. Zena je uletela u pozar, da spasi ono najvrednije u njoj - Singer 66. Srecom samo joj se kaput zapalio pri dnu, i malo je ruke ispekla.
(slika je preuzeta sa trenutne aukcije na ebay-u)

Pitam se ko bi danas to isto uradio zbog nekog modernog Singer modela?
Za sebe negde mislim, da bih uletela u pozarnu kucu - Milijana, pa Singer 401!


Pored ravnog i cik-cak stepa, ima direktno integrisano oko 40-tak vez varijanti, a jos postoje i dodaci, ako vam to nije dovoljno. I ne treba da vitlate po uputstvu, da biste odabrali bod kojim zelite stepati. Dovoljno je samo da podignete gornju plocicu, odaberete kombinaciju slova i to je to.



Imaju jos i mogucnost za sivenje sa 2 igle a da vam pri tom ne treba specijalna dvoiglovka. Samo stavite igle jednu pored druge. Pri tom igle ne moraju ni biti iste velicine.Ove masine imaju jos i specijalne dodatke za izradu monograma ( specijalnog veza, npr. slova) i za preciznu izradu rupica. Ja to nazalost ne posedujem (jos) pa tu ne bih mogla nista opsirnije reci.
Da je Singer jos onomad mislio o svemu, i kako bi sprecio dosadno listanje uputstva za upotrebu, vidi se i u delu gde se gornji konac uvlaci u masinu. Sve je nacrtano, bas kako i spada. A i vrlo vidljivo posle toliko godina.


Izuzetno je laka za odrzavanje, a to je jedino sto ona stvarno zahteva, redovno podmazivanje i otklanjanje starog ulja. No, to sve mozete da uradite sami, jer je vrlo pristupacna.


Bilo kako bilo, odustala sam kupovine nove masine, i beskrajno sam sretna kad dodjem kuci i ugledam je na mom stolu, gde jedva obe cekamo da zaplesemo uz poznate melodije.
Ovde mozete preuzeti PDF ka uputstvu (za slucaj da je jos neko ima, a ne zna sta bi s njom zapoceo)

Comments

  1. Joj kakva divna priča, u potpunosti razumem i osećam tvoje ushićenje!!! 401G mi deluje kao neka romantična heroina :))
    Od mašina koje imam definitivno bih sačuvala staru Singericu sa početka dvadesetog veka i moju omiljenu Berninu iz šezdesetih godina.
    ... i potpuno razumem ovu slatku ženicu koja je spasila svoju ljubimicu; ni ja ne bih mogla da zamislim život bez mašine za šivenje :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kod ovog primerka, sasvim je opravdana ona cuvena recenica: Radi k'o Singerica! Kazu da je jos Singer 66 model u tom rangu ako ne i bolji( on se proizvodio 20-tih godina, a dama iz price je bas njega spasavala iz pozara). Nisam imala priliku da probam taj model uzivo, mada ne sumnjam da cu obogatiti kolekciju prvom prilikom koja se bude ponudila. A zivot bez masine, i nije neki ;)

      Delete

Post a Comment