Dekupaž tehnika i karton

Idem na odmor uskoro. Retrocode logo mora da sačeka sa daljom realizacijom, pa sam zato raspremila kuću, sto miliona delova kartona i kartončića makla u jedan ćošak i rešila da se ovih dana posvetim sebi.
I tako sam se jedno veče probudila oko ponoći, naspavana, i šta ću - kud ću, da opet ne bih pravila haos, krenem da izvlačim manje kartončiće ne bih li ipak napravila još ponešto.

Nisam neki ljubitelj dekupaža. Mnogi kreativci koji ga rade su skloni preterivanju što onda malo vuče na kič. Retki su oni koji me oduševljavaju svojim umećem kao npr. Jelena Car, čije radove možete pogledati na njenoj FB stranici.

Ipak, jako mi je žao što nigde ne mogu da pronađem svoje stare salvete, brižljivo skupljane do moje 13. godine i još brižnije čuvane godinama kasnije. Toliko sam ih čuvala i držala na tajnovitim mestima, da sad ni sama ne mogu da ih nađem. Tja, taj Alchajmer...

Od svoje danas jadne kolekcije od 3 salvete, napravila sam par privezaka. Kao podlogu i formu sam naravno koristila karton. Onaj najobičniji, troslojni.
A kako da to napravite, jako je prosto.

Materijal

  • Karton, troslojni, najbolje neki tamniji, oni su sami po sebi kvalitetniji i čvršći.
  • Skalpel
  • Lenjir
  • Drvofix
  • Finija četkica 
  • Salveta sa motivom po želji
  • Lak

Proces

  • Isecite karton skalpelom u oblik koji želite
  • Odvojte deo salvete na kojoj je motiv od ostalih delova (svaka salveta obično ima tri sloja, potreban vam je samo gornji)
  • Premažite gornji deo kartona vodom razređenim drvofiksom (možete i da nakvasite četkicu, pa zamočite malo u drvofix)
  • Pažljivo prelepite salvetu na karton premazan drvofiksom dok je jos mokar.
  • Četkicom lagano prelazite preko salvete kako biste ispravili eventualne neravnine. Odstranite višak salvete makazama ili ga lagano potrgajte. Ostavite da se dobro osuši.
  • Ivice nakita obložite rebrastim kartonom kojeg ćete prilepiti drvofiksom, ovog puta čistim. Rebrasti karton možete nabaviti u knjižari ili ga sami napravite od već postojećeg: - izrežite tanku i dugu liniju kartona, otprilike 0.4mm i pažljivo odstranite gornji sloj, tako da vam je središni, rebrasti deo vidljiv.
  • Prilepite delove drvofiksom, ukoliko ih imate više, i prelakirajte. 
  • Vaš nakit je spreman da se obuče, čim se osuši.
Evo kako je to meni ispalo.

Ogrlica od kartona

Ogrlica od kartona

Ogrlica od kartona

Ogrlica od kartona

Još da dodam, zahvaljujući Ani, poznatijoj kao Štepalici i njenom najnovijem postu, napravih malecku prodavnicu gde možete kupiti neki od mojih proizvoda na dirura.com.

Listu proizvoda možete naći direktno ovde: http://dirura.com/korisnik/die-craft


Comments

Post a Comment