Metalna kutijica od kartona

Pogledah na youtube-u video na temu u naslovu (s tim da je tamo rec o drvenoj kutiji), te sam isti dan morala da probam, a kad sam probala, svidelo mi se, pa stoga pozeleh da to podelim s vama.
Potrebno vam je:
  • malo kartona (ili vec postojeca kartonska kutijica, manjih razmera, ali cvrsta)
  • pistolj i lepak za plastiku
  • drvofiks
  • aluminijumska folija
  • malo crne akrilne boje
  • akrilni lak (opciono)
  • cetkica
  • lenjir
  • olovka
  • skalpel za tepih ili bolje makaze
  • casa, oklagija, boca ili neki slican predmet 
  • komad tkanine ili sundjer
Napomena: ukoliko nemate lepak i pistolj za plastiku, mozete delove i da polepite drvofiksom, s tim da cete duze cekati da on 'prione' i osusi se. 

Pa da krenemo.

Osnova kutije

Najpre izrezite delove za kutijicu. Moj nacrt izgleda ovako, a vi mozete da uzmete bilo koje dimenzije.
Slika 1:   nacrt donjeg dela kutijice
1. Dno kutije
2. Stranice kutije (kako je u pitanju cetvrtasta kutija identicnih stranica, ovde ce vam trebati 8 delova. 
Ja lepim stranice duplo, kako bih dobila deblji, a samim tim i cvrsci profil.

  • Zalepite stranice jednu za drugu, tako da na kraju dobijete 4 dela. (koristite lepak za plastiku)
  • Stranice pazljivo zalepite za dno kutije, tako da dobijete nesto slicno ovome

Napomena: U zavisnosti kolika je debljina kartona, za toliko moraju da vam budu uze 2 naspramne stranice kutije.
Recimo, ako koristite karton debljine 0.3mm, kad ga zalepite jedan za drugi, dobicete stranice debljine 0.6mm. Kada zalepite dobijenu stranicu na dno kutije, te isto to uradite i sa naspramnom stranom, suzili ste prostor za ostale 2 stranice za 1.2mm. Stoga, te stranice moraju da budu uze za 1.2mm.
  • Sve spojeve oblozite pik ili molerskom trakom. 
  • Razredite drvofix u vodi, premazite kutiju i sacekajte da se osusi. Za nestrpljive: posluzite se fenom.

Poklopac kutije

 Slika 2: nacrt poklopca kutijice

  • Poklopac treba da je siri za barem 1cm od dna kutije (sl.1).
  • Isecite jos 2x iste delove koji ce vam sluziti kao deo kojim bi poklopac ulegao u kutiju, te je tako zatvorio. Dimenzije moraju da budu takve da upadaju u kutiju skoro savrseno, bez mnogo lufta. Nemojte ga odmah fiksirati za gornji deo, to cete uraditi na samom kraju.
  • Razredite drvofix u vodi, premazite gornji i donji deo poklopca i sacekajte da se osusi.
Tip: Na sami poklopac mozete da zalepite sta god pomislite kako biste ukrasili kutijicu. Meni se svideo opet karton, onaj valoviti deo, te to izgleda ovako.



Ovim ste vec uradili tezi deo. Sledi onaj lepsi.
Isecite foliju za dimenzije malo vece od cele kutije. Pazljivo je zguzvajte, ona je jako osetljiva i podlozna cepanju. Rasirite je nanovo i ispravite je necim sto lici na oklagiju. Ja sam koristila najobicniju casu.



  • Premazite foliju sa unutrasnje strane drvofiksom (nerazredjenim ovaj put)
  • Pazljivo oblozite kutiju folijom, ono sto vam strci, odsecite makazama.
  • Ponovite isto to i za poklopac, kako za gornji tako i za donji deo.
  • Ostavite da se lepak osusi
  • Zalepite donji i gornji deo poklopca jedan za drugi, tako da se krajevi folije ne vide 



  • Nanesite cetkicom crnu akrilnu boju, komadom tkanine ili sundjerom odmah odstranite visak boje. Vec lici na metalnu kutiju, zar ne? Ponovite postupak dok ne dobijete zadovoljavajuci rezultat. Slucajno sam uzela u ruke kartonski ulozak od toalet papira, i njime ispolirala kutiju.  Svideo mi se rezultat, probajte i vi.
  • Unutrasnjost kutije mozete da oblozite dekorativnim materijalom (isecete ga i prilepite drvofiksom)
  • Premazite akrilnim mat lakom, za dodatnu zastitu. 
  • Gotovo. Meni je bilo zabavno dok sam je pravila, nadam se da ce i vama.





Comments